Παρασκευή 7 Ιανουαρίου 2011

Κριτική πάνω στο Δρώμενο με τη συμμετοχή αυτοσχεδιασμών ΧΑΡΗ ΚΑΝΑΚΗ στο πιάνο στις 22 Δεκ. 2010


Μια άκρως ενδιαφέρουσα εκδήλωση πραγματοποιήθηκε από την Λέσχη Ανάγνωσης του Πνευματικού Κέντρου την Τετάρτη 22/12/10. Τα Χριστούγεννα ήταν το θέμα του Γιορτινού Λογοτεχνικού Αναλόγιου που με τις επιλογές των κειμένων που έκανε η ομάδα της Λέσχης μας έφερε κοντά στη μαγεία της Ελληνικής και Ρώσικης Λογοτεχνίας. Το ότι ο Χριστός γεννήθηκε στις 25 Δεκεμβρίου, αποφασίστηκε, τελικά…… το 336 μ.Χ και ένας βασικός λόγος ήταν ότι έπρεπε να αντικατασταθεί μια σημαντική γιορτή των Ελλήνων και των Λατίνων. Οι πιστοί της προηγούμενης θρησκείας, γιόρταζαν τις ημέρες εκείνες τη μεγάλη γιορτή της γέννησης του Ήλιου (Dies Solis Invectis Natalis). Κατά την αστρονομία, επίσης, 23 – 25 Δεκεμβρίου είναι οι μέρες του χειμερινού ηλιοστάσιου.
Μετά από μια τέτοια ιστορική προσέγγιση, με την βοήθεια μιας υδρογείου σφαίρας, της τοποθέτησης της εορτής των Χριστουγέννων στις 25 Δεκεμβρίου τα μέλη της Λέσχης Μαρία Παπαδάκη, Ιωάννα Τζάλλα, Ευαγγελία Κληρονόμου, Γιάννης Λιανάκης, Γιώργος Καράμπελας και Ανδρέας Δημητρόπουλος διάβασαν τα διηγήματα:«Το Χριστόψωμο» και «Της Κοκκώνας το Σπίτι»του Αλ. Παπαδιαμάντη, «Το Βλογημένο Μαντρί» του Φ. Κόντογλου, «Νύχτα Χριστουγέννων» και «Όνειρο»του Α. Τσέχωφ και «Γιορτινή Ιστορία» του Μ. Ζόσενκο.
Ο Γκαίτε έλεγε ότι υπάρχουν τρεις τάξεις αναγνωστών: Εκείνοι που απολαμβάνουν χωρίς να κρίνουν, οι κρίνοντες χωρίς να απολαμβάνουν και οι κρίνοντες ενώ απολαμβάνουν το έργο. Οι τελευταίοι αυτοί αναγνώστες προάγουν το έργο, αλλά είναι πολύ λίγοι. Δεν μπορώ να ξέρω που κατατάσσουν τον εαυτό τους οι παρευρεθέντες στην εκδήλωση το μόνο σίγουρο είναι ότι έφυγαν γελαστοί και ευχαριστημένοι.
Εκτός από το θαυμάσιο στήσιμο της εκδήλωσης μεγάλη έκπληξη ήταν η μουσική επένδυση στο πιάνο από τον συμπολίτη μας Χάρη Κανάκη με μελωδίες και πρωτότυπους αυτοσχεδιασμούς. Τους ευχαριστούμε όλους για την βραδιά που μας χάρισαν..
Αναδημοσίευση από το blog του Κώστα Ευαγγελινού

"Πικρό Χιόνι" του Γιώργου Αγαθονικιάδη.



Ο σκηνοθέτης Γιώργος Αγαθονικιάδης, ανήκει στα θύματα του εμφύλιου και του εθνικού διχασμού, καθώς «έφυγε» με την οικογένειά του από την Ελλάδα μόλις 18 μηνών για την πρώην Τσεχοσλοβακία. Σπούδασε σκηνοθεσία σε μια από τις σπουδαιότερες κινηματογραφικές σχολές στον κόσμο, την FAMU της Πράγας, με καθηγητές τους Μίλος Φόρμαν, Μίλαν Κούντερα και άλλες προσωπικότητες του καλλιτεχνικού χώρου, ενώ υπήρξε συμμαθητής με τον Εμίρ Κουστουρίτσα.

Επέστρεψε στην Ελλάδα το 1983 και έκτοτε εργάζεται ως σκηνοθέτης στην ΕΡΤ όπου διετέλεσε υπεύθυνος του Θεατρικού Τμήματος (1986-1989). Ταυτόχρονα διατηρεί σχέσεις με την κινηματογραφική και θεατρική παραγωγή της Τσεχίας. Το 2000 γύρισε την μεγάλου μήκους ταινία «Φθινοπωρινή επιστροφή», η οποία είχε πολύ καλή ανταπόκριση στην Τσεχία και προβλήθηκε σε διεθνή φεστιβάλ, στην Ελλάδα ωστόσο δεν κατάφερε να βρει διανομή στους ελληνικούς κινηματογράφους.

Επίσης γύρισε ένα ωριαίο ντοκιμαντέρ για τον Καζαντζάκη, εστιάζοντας στα χρόνια (1929-1932) που έζησε στην Τσεχία, το οποίο χρηματοδοτήθηκε από την τσέχικη τηλεόραση και αγοράστηκε από τηλεοπτικούς σταθμούς αρκετών χωρών. Σε ό,τι αφορά στη σχέση του με το θέατρο το 2008 σκηνοθέτησε το «Λα Στράντα», του Φελίνι για το Κρατικό Θέατρο της πόλης Μοστ στην Τσεχία.

Λίγο πριν τα Χριστούγεννα του 2009 ολοκληρώθηκαν σε Ελλάδα, Γερμανία και Τσεχία τα γυρίσματα της δεύτερης μεγάλου μήκους ταινίας του «Πικρό χιόνι», στην οποία συμμετέχουν Έλληνες και ξένοι ηθοποιοί.

ΔΥΟ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ

Πρόκειται για ένα ποιητικό δράμα με έντονα αυτοβιογραφικά στοιχεία που οδηγεί σε μια πορεία αυτογνωσίας.
Το θέμα του έχει να κάνει με την περίοδο του ’41, όπου ένας Έλληνας στρατιώτης σκοτώνει κατά λάθος έναν γερμανό στρατιώτη και το φέρει βάρος στην συνείδησή του. Μετά από πολλά χρόνια οι αναμνήσεις επανέρχονται και ο άντρας αυτός θέλει να επιστρέψει τα προσωπικά αντικείμενα -που είχε πάρει από τον νεκρό στρατιώτη- στην οικογένεια του ως έναν ύστατο φόρο τιμής και έτσι να λυτρωθεί η ψυχή του. Όμως οι δυνάμεις του τον εγκαταλείπουν και την «Οδύσσεια» αυτή καλείται να εκπληρώσει η εγγονή του Μυρτώ.
Οι βασικοί ηθοποιοί της ταινίας από ελληνικής πλευράς είναι οι: Άννα Ίρις, Γιώργος Βελέντζας, Κώστας Λάσκος, Κώστας Γιαλίνης, Χρήστος Παναγιωτέλης, Γεράσιμος Μαύρος κ.α.

Τετάρτη 5 Ιανουαρίου 2011

"Tα παιδιά του Μονλεόν"


Ο Κατάλογος Έργων μου


ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ Α΄: Έργα για ορχήστρα

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ Β΄: Έργα για συνδιασμούς οργάνων - Μουσική δωματίου

  • 1. “Η συγκίνηση των Εύπιστων” : Κουαρτέτο εγχόρδων (2007).
  • 2. “Μελωδία σε παλιό στύλ” : Για βιολί και πιάνο (1988).
  • 3. “Trio για κλαρινέτο, βιολοντσέλλο, πιάνο” : θέμα και 7 παραλλαγές πάνω σε ένα θέμα του Caren Chachaturian (1999).
  • 4. “Trio για φλάουτο, βιολοντσέλλο, πιάνο” : θέμα και 7 παραλλαγές πάνω σε θέμα του Caren Chachaturian (μεταγραφή 2008).
  • 5. “48 κομμάτια για τσέλλο και πιάνο” : εμπνευσμένα απο την Ελληνική παράδοση (2001) Έκδοση Φίλιππος Νάκας.
  • 6. “Sonata” για βιολοντσέλλο και πιάνο (2002).
  • 7. “Στερεότυπα και προκαταλήψεις” : Trio για όμποε, φαγκότο, πιάνο (2003).
  • 8. “Στερεότυπα και προκαταλήψεις” : Μεταγραφή για φλάουτο, βιολοντσέλλο, πιάνο (2007).
  • 9. “Dueto για κλαρινέτο και πιάνο” Μουσική για φανταστική κινηματογραφική ταινία (2002).
  • 10. “Dueto για κλαρινέτο και φαγκότο” πάνω σ’ένα θέμα του Alberto Ginastera (2003).
  • 11. “39 μοίρες Ανατολικά” : για φλάουτο και πιάνο. Αφιερωμένο στον δορυφόρο Hellas - Sat (2003).
  • 12. “To φάντασμα των Κάντερβιλ” : Για κουαρτέτο κόρνων, παρωδία εμπνευσμένη απο το ομώνυμο Βιβλίο του Όσκαρ Ουάϊλτ (2004).
  • 13. “Whirpools” : Για κλαρινέτο και πιάνο (2005).
  • 14. "Σκοτεινά Πλάνα" Φαντασία για σαξόφωνο και πιάνο (2007).

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ Γ΄: Έργα για πιάνο

  • 1. “Το Γεράκι και ο χιονάνθρωπος” : Για δύο πιάνα (2005).
  • 2. “Το Γεράκι και ο χιονάνθρωπος” : Εκδοχή για ένα πιάνο (2007).
  • 3. “Σκέρτσο” : Αφιερωμένο στους αγώνες των φοιτητών του Πολυτεχνείου (2002).
  • 4. “Toccata” (1988). A' BΡΑΒΕΙΟ ΣΥΝΘΕΣΗΣ 1995
  • 5. “Σπουδή” (1994).
  • 6. “Ο μικρός παλιάτσος” (1990). ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΚΑΤΩΤΕΡΑΣ, "Αθηναϊκό Ωδείο" 1991
  • 7. “Μικρή μελωδία” (1990).
  • 8. “Έξι απλότητες για τη νότα ρέ” (1995).
  • 9. “Cavatina” (1995).
  • 10. “Οι τρείς μπάλες” (1996).
  • 11. “Saloon” (1998).
  • 12. “Adagio σε si μείζονα (2003).
  • 13. “Graziella” (2003).
  • 14. “Περίπατος στο Kelvingrove Park” (Γλασκώβη - Σκωτία 2008).

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ Δ΄ : Έργα για 4φωνη Μικτή Χορωδία

  • 1. “Μοιρολόϊ” απο το θάνατο του παλληκαριού του Κωστή Παλαμά (1996).
  • 2. Παραμυθόδραμα : “Η ώρα της κρίσης”, απόσπασμα απο φανταστική παιδική όπερα (1995).
  • 3. “Ξυπνήστε άγγελοι της Κύπρου σε στίχους Χάρη Κανάκη (1997).

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ Ε΄: Έργα για φωνή και πιάνο

  • 1. “Το μονόγραμμα Νο 7” σε ποίηση Οδυσσέα Ελύτη για mezzo soprano και πιάνο (1988).
  • 2. “Το πέρασμα” σε ποίηση Πάνου Καννέλη για mezzo soprano και πιάνο (1996).
  • 3. “Η πόλη μέσα στην πόλη” σε ποίηση Δημήτρη Πανουσάκη για mezzo soprano και πιάνο (2005).

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΣΤ΄ : Έργα για διάφορα όργανα

  • 1. “Φαντασία” για βιολί ( 1988).
  • 2. “Pavane” για κιθάρα (1991).
  • 3. "Σπουδή" για σαξόφωνο (2007)
  • 4. "Σπουδή" για φλάουτο (2003)

Eκ των οποίων, ελάχιστα δεν έχουν παιχτεί, ενώ κάποια υπάρχουν και σε παραπάνω από μία εκτελέσεις (από διαφορετικούς εκτελεστές). Εκφράζω τις ιδιαίτερες ευχαριστίες μου για όλους ανεξαιρέτως τους Σολίστες που με τίμησαν και με τιμούν παίζοντας έργα μου από το 1988 μέχρι σήμερα. Ο "Μουσικός" ήταν πάντα και θα παραμείνει, ένας από τους εμπνευστές μου.
Χ.Κ.

Σώμερσετ Μωμ, «Διακοπές στο Παρίσι» βιβλιοπαρουσίαση.

Εξαιρετική αναγνωστική εμπειρία που προτείνω στους βιβλιόφιλους. Στο «Διακοπές στο Παρίσι», ο Μωμ παρακολουθεί τον νεαρό ήρωά του καθώς έρχε...